Kerstshoppen in Londen!

Londen here we come! Afgelopen weekeind was het dan eindelijk zover, we gingen kerstshoppen in Londen toe! Het was echt een heel avontuur en we hebben een hoop beleefd. Alles was in kerstsfeer en natuurlijk konden de alle prachtige lichtjes niet ontbreken. Kijken jullie mee naar mijn dag vol avonturen?

NOH: kerstshoppen LondenOns avontuur begon al op de boot. Er was een of andere storm aan de gang en dat was echt niet normaal! Ik heb eigenlijk nooit last van zeeziekte, maar ik was zo ontzettend misselijk. Ik heb mensen zien overgeven en het komt erop neer dat het laatste uur niet het leukste uur ooit was.

Toen we om 8 uur in Londen aankwamen gingen we eerst ‘chocolademelk’ drinken bij de Mac en ons eigen ontbijtje opeten. Je kon echt echt geen chocolademelk noemen, gewoon een bruine zooi met water. Gelukkig was ons eigen ontbijtje wel heel lekker en was de misselijkheid zo goed als weggetrokken. NOH: kerstshoppen LondenNiet de scherpste foto, maar we begonnen bij de Big Ben. De Nederlandse pasjes deden het niet bij het metrostation, dus het begon al weer goed. Eerst een hoop geld pinnen en dan uiteindelijk toch dagkaartjes kunnen kopen. Daarna kon de pret beginnen!NOH: happy moments #16We liepen door naar de Londen Eye en daar hadden ze allemaal kerstlampjes en een soort kerstmarktjes staan. Helaas was het allemaal nog niet open, dus gingen we naar het volgende uitstapje op ons lijstje.  We gingen naar het Natural History Museum. De vorige keer vond ik er niet zo veel aan maar nu hebben we lekker rondgelopen tussen de dinosauriërs. Deze bewoog ook echt, super tof! Ik vind dat soort dingen echt interessant om te zien, zeker een bezoekje waard.  20151205_111450Deze vond ik ook echt heel gaaf! Ik vraag me af hoe ze dit gemaakt hebben.

Hierna zijn we nog even naar het Sience Museum geweest. Deze vonden we ietsje minder, maar we hebben hier ook minder lang rond gelopen. Je kon er wel baby’s maken en kijken wat beelden met je emotie doen. Leuk om ook dingen te mogen doen in musea! Bijna alle musea zijn gratis in Londen, alleen bij bepaalde tentoonstellingen moet je extra betalen. Het is wel zo netjes om een kleine bijdrage te geven, als je toch van al die penny’s af moet.

NOH: kerstshoppen LondenCakejes!!! We haalde deze belachelijk lekkere cupcakes bij Lola’s Cupcakes op het metrostation. Het was echt nog een werkje om er eentje uit te zoeken, want ze zien er allemaal zo ontzettend lekker! NOH: kerstshoppen LondenWe hadden een blueberry muffin en eentje met Oreo. OMG deze zijn zo ontzettend lekker! Het liefst waren we terug gegaan om er nog twintig te gaan halen, maar daar hadden we helaas geen geld en tijd meer voor. Als je ze ooit tegenkomt, moet je er echt eentje proberen.
NOH: kerstshoppen Londen Het kerstshoppen begon bij Covent Garden. Het zag er allemaal echt zo mooi uit. Ontzettend jammer dat je bij de meeste kraampjes alleen maar contant kon afrekenen. Ze hadden echt hele leuke dingen staan voor de feestdagen.
NOH: kerstshoppen LondenAlleen hierdoor krijg ik al mega veel zin om weer terug te gaan met kerst. Overal in Londen branden de lampjes en staan de mooiste kerstbomen. We hebben wat geshopt en genoten van de stad. Ik heb echt zulke mooie hakken gepast, maar helaas zaten ze niet meer lekker na een hele dag lang  gelopen te hebben. Wel heb ik de warmste sloffen ever gescoord bij de Primark. Die gingen in de bus meteen aan!

NOH: kerstshoppen LondenHierna gingen we naar Winter Wonderland. Het zag er allemaal zo mooi uit. Het is een soort kerstmarkt met kermis attracties. Er was een reuzenrad en het leek een beetje op Rollercoaster Tycoon van vroeger. Echt magisch. Super jammer dat we maar zo kort konden blijven, want toen kwamen we erachter dat we nog maar een half uur hadden om bij de bus te komen en we wisten niet zo goed hoe.

We hebben echt ontzettend hard gerend, mensen aan de kant geduwd en half in paniek in de metro gesprongen. We moesten een keer overstappen, maar we hadden het gehaald. We hebben half Londen afgerend, maar we waren er om kwart voor zeven, want dan zou de bus vertrekken. Alleen was er helemaal geen bus!!
NOH: kerstshoppen LondenJe snapt wel dat we nu echt in paniek waren en we hadden het noodnummer klaarliggen. Uiteindelijk zagen we andere mensen uit onze bus en toen bleek dat de bus te laat was. Na 45 minuten in de kou te hebben gewacht kwam hij opdagen. Nu haasten om de boot te halen, want die konden we wel eens gaan missen.

Toen we bij de boot aankwamen bleek dat we nog 2.5 uur moesten wachten vanwege de storm. Hij had vertraging opgelopen. We hadden een hoop tabletjes tegen reisziekte op dus slapen deden we wel. We zouden om 4 uur aankomen en het was 8 uur.

Ondanks alles was het echt een geslaagde reis! We hebben ontzettend veel plezier gehad en het was een onvergetelijk reisje. Mijn sloffen doe ik voorlopig niet meer uit!